Followers

Wednesday, March 2, 2011

merajuk

kalau perempuan merajuk memang tak pelik pun . dah lumrah . jadi aku hari ni nak ceta sikit tentang perempuan suka merajuk .
bila :
- merasakan diri mereka diabaikan/tidak dihargai oleh pasangan mereka
:lelaki bila dah kluar bersama kawan2 memang akan lupa pada yg tersayang . yela ., dah jumpe kawan kan ? memang dah tak ingat dunia langsung dah tu . espcially kalau kumpul ramai2 ngan kawan tgk bola . kita lalu pun wat tak nampak .

- tidak peka dengan hari istimewa mereka
: paling sensitif bg kaum hawa . lupa hari/tarikh istimewa mereka . xkire la hari jadi ker hari ulangtahun kapel/kahwin . si hawa akan rasa macam diri tu dah tak penting . mybe kaum adam anggap perkara tu tak serius tapi trust me .. gurl tak suker jenis yg macam ni .

- memuji perempuan lain/membandingkan diri mereka dgn org lain
:ni kes lagi satu . dah taw awek mu dok tepi/sebelah jer yg dok gatal nak tgk perempuan lain pastu siap puji2 lagi watpe ? helo ? tak suke ok . ingat yg dok sebelah tu tunggul ? klau dah twu yg lalu tu cantik , comel , buat jiwe lelaki mu cair . nape tak kapel/kawen jer dgn perempuan tu .

manakala sebab perempuan ni mudah merajuk pula .

disebabkan :
- jiwa perempuan ni sensitif tak tentu pasal kerana inginkan perhatian dari lelaki .
- perempuan itu manja dan suka dibelai . jadi mereka tak suka diabaikan .
- lelaki yg suka diam dan tak bnyak cakap . macam tak ambik kisah jer .

jadi pada aku . (wakil pihak perempuan) . seperti yg kita semua tahu . hati perempuan itu lembut bagaikan jelly . sekali mereka merasa tak berkenan merajuk la jawab nye . yg lelaki ni pula jgn la wat tak tahu jer . klau ego tu tinggi ape la salah nyer sesekali buang kan sedikit ego kamu tu dan cuba fahami jiwa seorang perempuan . tapi klau jenis hati perempuan yg rajuk nyer tak bertempat lebih baik tak payah layan jer . wat pening kepala je . hA-hA .

2 comments: